Framgångshistorier.

Gräddan av point of sale-kampanjer

Ett stort mejeri sökte stöd för att genomföra en särskild kampanj på en stor stormarknadskedja. Point of Sale-material behövde placeras framför kylarna som innehöll produkterna. Det stora antalet försäljningsställen innebar att mejeriets fältsäljare var överhopade.

Roamler tog över ansvaret för ett antal av butikerna och Roamlers hjälpte till att placera ut materialet, vilket ledde till att mejeriet kunde säkerställa att kampanjen blev en framgång över hela kedjan.

Lite söt distributionsforskning

En godistillverkare försökte förbättra distributionen till närbutiker men visste sedan tidigare att det var dyrare och mer tidskrävande att närma sig denna distributionskanal jämfört med andra.

De frågade Roamler om hjälp, och Roamlers skickades ut till butikerna för att kontrollera tillgängligheten på ett antal av företagets förpackningsstorlekar. När ingen tillgänglighet konstaterades för en viss vara, frågade Roamlers butiksägarna om de var intresserade av att lägga en order. Positiva svar flaggades sedan upp till tillverkaren för ett säljbesök. På detta sätt, kunde deras fältsäljteam rikta in sig endast på de butiker där det fanns verkligt intresse större spridning.

Göra TV mer synligt

Ett ledande elektronikmärke ville öka sitt varumärkes synlighet för att stödja en kampanj som introducerade en ny platt-TV under den hektiska julperioden. På grund av det stora antalet butiker som var inblandade i kampanjen, frågade tillverkaren Roamler om hjälp.

Så snart Roamler involverades, plockade Roamlers upp kampanjmaterial att ta med till de platser som tillverkarens egen fältstyrka tyckte var alltför avlägsna eller av mindre strategisk betydelse. Där satte de upp materialet enligt instruktionerna de hade fått. På detta sätt kunde kampanjen lanseras fullt ut och öka synligheten för den nya produkten avsevärt.